Powered By Blogger
tricouri urate

The Wise Ass Staff

Sunday, November 9, 2008

Loteria Romanului

Ma trezesc, ca de obicei la o ora la care multi au baut deja doua cafele din cele trei pe care le beau intre mic dejun si pranz, si bineinteles ca mi-e foame! deschid frigiderul, imi scot de mancare, si brusc imi dau seama ca nu am paine! nimic din ce am spus pana acum nu are legatura cu titlul...ceea cea urmeaza in schimb, are... plec spre o alimentara din apropiere cu gandul sa imi iau paine, iar in drum spre alimentare respectiva, dau de o loterie. nimic deosebit, sunt o gramada peste tot, dai ele si cand nu vrei... in fine, nu asta are importanta. ciudat mi s-a parut ca era coada! oamenii asteptau la o coada care dadaea afara din incapera respectiva! stai o secunda! acum stam la coada la loterie? ca sa ce? batranii isi joaca pensia la loterie, in speranta unei vieti mai bune, mamele joaca alocatia copiilor la loterie, in speranta unui viitor mai stralucit pentru progeniturile lor.. desigur, nu toti fac asta din disperare. multi o fac din lacomie, sau din simpla dorinta de a castiga multi bani... e perfect de inteles, societatea de azi se bazeaza pe bani si cu totii avem nevoie de ei! ok, pana acum probabil ca v-ati dat seama ca nu-s un fan al loteriei, dar nu neg faptul ca a castiga la loterie m-ar face, poate cel putin pe moment, fericit. sentimentul de a avea banii sa iti indeplinesti visele, nu se compara cu multe alte sentimente...dar oare asta e tot ce conteaza? oameni nefericiti, viseaza la mana cereasca ce vine odata cu banii, idealisti, viseaza la banii ce le pot pune ideile in practica, oameni saraci care viseaza la o bogatie... unii spera sa calce intr-un cacat cum ies din casa, altii aduna un morman de cacat si se tavalesc prin el, numai de al nabii, poate duminica numerele lor o sa fie cele castigatoare... uneori, mai castiga cineva potul cel mare, viata i se schimba, in bine, zice el, e fericit, nevasta il iubeste mai mult, copiii au tot ce nu a avut el cand a fost copil, pana si mica lui afacere ii merge mai bine...nu trec 2 luni si respectivul se muta cu toata familia in alta tara. de ce? "avem banii sa incepem o noua viata, intr-un loc mai frumos, intr-un loc unde copiii mei o sa aiba un viitor mai stralucit", o sa-ti zica el... de fapt a plecat de frica! alarma pe care si-o pusese la casa proaspat cumparata parea nesigura, asigurarea de la mertzan nu parea prea de incredere, banca in care si-a pus banii pare ca sta sa dea faliment, copiii lui se duc cu frica la scoala, se tem sa nu fie batuti de alti copii, care le cer bani, nevasta e invidiata de toate prietenele ei, ca acum are bani, toate nu vor decat sa profite, iar el..el e fericit, are casa noua, are mertzan, nevasta il iubeste mai mult, copii au tot ce-si doresc...
Degeaba castigi loteria, degeaba te rogi ca duminica urmatoare sa fie duminica ta norocoasa, oricat de multi bani ai castiga, oricat de mult ti s-ar schimba viata nu o sa ramai fericit la nesfarsit...fericirea adusa de castig nu e decat o oglinda cu doua fete, insa niciodata nu vei stii cu adevarat prin care fata te vezi pe tine!
Banii nu aduc fericirea, e adevarat, sunt o gramada de lte lucruri care te fac fericit...doar ca ai nevoie de o gramada bani ca sa le cumperi! e adevarat ca un ban castigat te face mai fericit decat un ban muncit..dar cel putin cacatul ala de salariu, din care abia iti intretii familia e al tau..banii castigati...ei bine o sa sa duca asa cum au venit... "it's all in the hand of faith"
Si in definitiv, pe cine respectam mai mult, pe cine admiram? bineinteles, pe ala care tocmai a castigat, care acum ne face cinste...da-l in pizda masii pe asta care munceste de la 8 la 16...cand ne-a facut el ultima oara cinste??
Toate astea mi-au trecut prin cap din momentul in care am trecut pe langa loterie pana cand am inceput sa mananc un sandwich cu cascaval...oare daca as fi castigat la loto ce mancam eu azi?

No comments: